Kiedy zacząć ćwiczyć mózg?

Starsze osoby zmagają się z rozmaitymi dolegliwościami. Nie ma w tym nic dziwnego – z biegiem lat organizm staje się coraz słabszy, mniej odporny na bakterie i czynniki zewnętrzne.

Oprócz problemów ze zdrowiem fizycznym seniorzy często zaczynają mieć także problemy natury psychicznej – problemy z pamięcią, koncentracją, skupieniem… Aby tego uniknąć, dobrze zawczasu zadbać o kondycję swojego mózgu. Okazuje się, że najlepszą „gimnastyką” dla mózgu jest dostarczanie mu różnorodnych bodźców i stawianie przed nim coraz to nowych wyzwań.

Warto więc ćwiczyć pamięć, rozwiązywać krzyżówki i zagadki, czytać książki o zawiłej fabule czy poznawać ciągle nowe sytuacje. Nawet proste czynności pozwalają zwiększyć aktywność mózgu i sprawiają, że organ ten nie odzwyczaja się od ciągłego wysiłku, tworząc kolejne komórki nerwowe.

Bardzo ważnym elementem dbania o mózg jest także aktywność fizyczna. Dzięki odpowiedniemu natlenieniu, ludzki mózg działa o wiele sprawniej.

Bardzo ważne jest to, aby ćwiczeń umysłowych nie rozpoczynać dopiero na stare lata, gdy zauważamy, że nasza kondycja znacznie się pogarsza. Najkorzystniej jest ćwiczyć ten organ przez całe życie, już od najmłodszych lat! Co ciekawe, jeśli nauczysz kilkulatka regularnego podejmowania wyzwań umysłowych, może się okazać, że nawyk ten będzie towarzyszył mu przez całe życie, znacznie procentując na starość.

Next Post

Czy półpłynne posiłki są niezbędne dla dzieci i seniorów?

pt Sie 5 , 2016
Zdrowe odżywianie seniora lub osoby starszej może być bardzo trudnym zadaniem. Maluchy bywają bardzo wybredne, a starsze osoby niejednokrotnie nie chcą jeść, ze względu na spowalniający metabolizm